poniedziałek, 18 marca 2013

Uczep Trójlistny lekiem na całe zło.


Oczywiście na zło związane z włosami oraz skórą ;) To zioło jest mało znane,  kiedy dwa miesiące temu usłyszałam o nim , nawet nie miałam pojęcia że takie istnieje. 



Skład i działanie.Ziele uczepu trójlistkowego zawiera flawonoidy, olejek eteryczny, śluz, garbniki, substancje gorzkie, składniki mineralne, kwasy organiczne, witaminę C, karoten. Ziele działa moczopędnie i usprawnia wydzielanie toksyn z organizmu, również z potem, czyli ma działanie „czyszczące krew” i przeciwzapalne.

Choć samo ziele oraz jego skład  raczej nie kojarzy się z pielęgnacją włosów to ja właśnie spróbuje Was przekonać że olejek pozyskiwany z tej rośliny jest doskonały dla naszych włosów.
Ten który ja posiadam  to olejek NAMI.



Kilka słów od producenta:

Właściwośći:

-stymuluje przemianę materii w komórkach skóry,
-likwiduje  zaczerwienienia, świąd i stany zapalne,
-przywraca skórze jędrność i świeżość.
-zapobiega podrażnieniom.
-likwiduje stany zapalne skóry, łuszczycę, zaczerwienienia, świąd, wypryski alergiczne, trądzik, odparzenia, oparzenia słoneczne, egzemy, łojotokowe zapalenie skóry głowy.


Sposób użycia:
-Do codziennej pielęgnacji twarzy i ciała – nanieść niewielką ilość oleju i delikatnie wmasować.
Przy swędzeniu, stanach zapalnych skóry wacikiem nasączonym olejem smarować zmienione chorobowo miejsca  2-3 razy dziennie.
-Do pielęgnacji skóry głowy- dwa razy w tygodniu niewielką ilość oleju wetrzeć w skórę głowy oraz wmasować we włosy 20-30 min. przed myciem.
-Do pielęgnacji skóry niemowląt  zalecane są kąpiele - 10 ml oleju dodawać do wanny wody.
-Do demakijażu - na zmoczony w ciepłej wodzie wacik nanieść 2-3 krople oleju i delikatnie oczyścić rzęsy oraz skórę powiek i twarzy.


Jak widać , nie jest nic wspomniane że  olejku można używać do olejowania włosów na całej długości. W Polsce mając cała masę kosmetyków  nie pomyślałam o tym aby tego olejku użyć  do pielęgnacji włosów, jednak będąc  w Anglii  o małym zasobie olejków raz wpadłam na taki pomysł. Olejek stosowany u mnie na bardzo sucha skórę od razu się wchłaniał i nie pozostawiał tłustej warstwy. Skóra po nim była  bardzo nawilżona. 

Olejek na włosach.
Nałożyłam olejek na suche włosy . Wcierałam w skalp oraz cała długość. Po kilku minutach włosy mogłam spokojnie rozpuścić z koczka, ponieważ olej wchłonął się i  nie zostawiał już tłustych śladów na mojej bluzce.  Po upływie 30 minut włosy wyglądał jak suche , olej całkowicie się wchłonął jednak błysk jaki pozostał po nim  był tak  duży ze zdradzało to użycie olejku. 
Włosy nie błyszczały się od tłustości ! Tak jak napisałam były już prawie suchutkie, to Uczep Trójlistny ma taka właściwość nabłyszczającą, 
Olejek ten jest baardzo  lekki, nie miałam żadnego problemu ze spłukaniem go, nie obciążył mi włosów tak jak jego brat Olej z Łopianu NAMI. 

Olejku użyłam na włosy już kilka razy i efekt jest ten sam. Włosy są lekkie i nawilżone. NIestety mój olejek już się kończy ponieważ wytraciłam go głównie na skórę zamiast balsamu. Jednak  od dnia dzisiejszego  będę go oszczędzała i używała tylko do demakijażu twarzy oraz włosów. 



A teraz trochę z innej beczki, wcześniej pisałam że jedynymi olejami jakie tu posiadam to olej z migdałów który jest baaardzo niewydajny ale może to i dobrze bo i tak nie widzę po nim żadnych efektów  oraz mieszanka oleji (nafta,olej łopianu , olejek łopianowy z papryka, olejek łopianowy ze skrzypem). Najwięcej w tej mieszance było nafty której kiedyś namiętnie używałam. Włosy tutaj zaczęły mi okropnie wypadać, na początku  myślałam że może to tylko zmiana klimatu jednak zaczęłam mieć podrażniona skórę głowy  i ubrania we włosach,.Po myciu wypadało mi ich tyle że naprawdę chciało mi się płakać. Teraz już wiem ze działo się to przez naftę i naprawdę nie mam pojęcia dlaczego tak tym razem na mnie zadziałała . Zawsze miałam do nafty duży szacunek i uważałam ją za jedną z najlepszych odżywek do włosów, Jednak teraz straciłam ich tak wiele w ten miesiąc że postanowiłam jej już nigdy nie używać. Na szczęście mam olejek z Uczepu którym doprowadzę skórę głowy do porządku a włosy które wypadły ? Już ich pewnie nie odzyskam....

Kilka aktualnych zdjęć przez które dowiedziałam się jak okropny kolor maja moje włosy poprzez robienie odrostów zawsze inna farba (szukam idealnej drogeryjnej farby) .Szkoda mi  jest pofarbować całą długość aby wyrównać kolor.





1 komentarz: